tiistai 22. lokakuuta 2013

HERE I AM AGAIN

Ootteko unohtanu mut jo? Täällä mä nyt kuitenki olisin! Viimeset pari viikkoa on ollut ihan mieletöntä hullunmyllyä, tää on ihme et sain tänään tehtyä kaiken niin ajoissa että kerkesin avata ees konetta. Tää päivä on kyllä ollut niin mielettömän raskas ja väsyttävä, että en muuta jaksaiskaan enää tehdä. Heräsin ennen kuutta että ehdin opiskella tämän päiväseen kokeeseen, mulla oli extension mikä meinaa että viimenen tunti on puol tuntia pitempi ku normaalisti ja se on yleensä tiedeaineissa jos tehdään labratöitä niin ku tänään. Ja siitä ei ollut kerrottu etukäteen. Ja mulla oli kaikki blockit, eli ei yhtään hypäriä. Joten kun lopulta raahauduin lounaalta takasin kämpille, olin melko uupunut. Mutta ei se mitään, puolituntia venyneen koulupäivän takia mulla oli vielä enemmän kiire, joten siinä kymmenessä minuutissa tein sitte kaikki mun yksinäisen talouden pyörittävät jutut kuten lakananvaihdot ja pyykkien pesut ja niiden kuivumaan laittamiset. Ja sitten aloin opiskella. Ja tein sitä kaks tuntia ennen kun mulla oli current affairs. Se kesti tunnin, ja tulin takas opiskelemaan kahdeksi tunniksi. Menin illalliselle ja opiskelin sen jälkeen puoli tuntia. Voin sanoa että nyt on melko kuollut olo. :D Heitinkin vitsillä äsken ruokalassa että opettajat yrittää varmaan nyt pelotella meidät kuoliaksi ettei tultais pitkän viikonlopun (joka alkaa ensi keskiviikkona!!!) jälkeen enää takasin! :D

Siinä semmonen kiva pikku positiivinen tietopläjäys mun päivästä. Mutta arki on edelleen mukavaa. Yritän nyt opiskella koska en oo saanut ihan niin hyviä arvosanoja kun haluaisin, vaikka mulla ei täällä todellakaan oo mitenkään kova vaatimustaso itteni suhteen. :D Saatiin kuitenkin "väliarvosanat" ja sain ihan hyvät et ei varmaan oo mitään hätää.


Mutta joo tosiaan, viime viikolla meillä oli Occidental week, mikä nyt pääasiassa meinaa sitä et kaikki Länsi- ja Pohjois-Euroopan maat, USA, Kanada ja Australia järkkäs semmosen teemaviikon. En ite ottanut mitenkään suurta roolia sattuneista syistä kuten opiskelusta, mutta ihan kiva viikko me saatiin aikaan loppujenlopuksi vaikka pieniä erimielisyyksiä olikin välillä ilmassa. Keskiviikkona koristeltiin koulu lipuilla ja muuta mukavaa ja perjantaina oli sitten itse show. Show onnistui yllättävän hyvin sillä alotettiin harjottelemaan keskiviikkona. Mutta öh siis joo. :D Ite olin lavalla tanssimassa balettia, koska tanssinlahjoja mullahan ei ole sitten yhtään. Ja se oli se tarkoituskin. Mua oikeastaan harmittaa tosi paljon, että mulla ei oo yhtään kuvia koko viikolta koska en ehtinyt ja oikeastaan unohdin koko kameran olemassaolon.. Lauantaina meillä oli homecoming ja kuten monet muutkin, mentiin sinne lähinnä kaveriporukalla tanssimaan ja pitämään hauskaa mekot päällä ja korkkarit jalassa! Ja oli kyllä ihan mukava laittautua pitkästä aikaa kunnolla vaikka eka olinkin jäämässä kirjoittamaan historian esseetä kotiin haha..
Sunnuntaina meillä oli sitten Euroviisut jossa nähtiin ihania ja ei niin ihania esityksiä, mutta kaikki oli ainakin hauskoja. Suomi nyt ei tällä kertaa osallistunut resurssien puuttuessa, mulla oli meinaa melko kiire sunnuntai ja lauantai kun yritin kirjoittaa ekaa historian esseetä, 2000 sanaa, ja se nyt on ihan totaalisen erilaista mitä se Suomen toista mitä yhdessä kirjassa sanottiin -tapa.


Mitähän muuta oon tehnyt? No ei nyt viime sunnuntaina vaan sitä Occidental viikkoa edeltävänä Triestessä oli isot purjehduskisat ja käytiin sunnuntaina vähän haistelemassa tunnelmaa siellä.  Päivitinkin silloin Facebookkia kun se ilma oli ihan uskomaton, t-paidalla tarkeni mielettömän hyvin ja harkitsin jopa sortseja. :D Mutta sitte kuitenkin Triestessä huomasin että oonko ees vähän skandi (joo tiedetään, Suomi ei oo skandimaa mut tostaki voidaan kiistellä) kun olin ainoo t-paidalla ja blondit hiukset. Italialaiset tyyliin toppatakit päällä vaikka oli melkee helle! Oli kyllä ihan mukavaa ja pieni irtiotto Duinon kuvioista ei oo ikinä pahitteeksi.Ja sitähän me päästään ens viikolla ainakin toivottavasti tekemään, meillä ei nimittäin oo vielä junalippuja mut jos ne huomenna sais vihdoin hommattua, sillä tarkoituksena ois lähteä Firenzeen viettämään sitä kauan odotettua pitkää viikonloppua! Tiedossa on ainakin paljon nähtävyyksiä, hyvää ruokaa, hyvää seuraa ja rentoutumista!


Ai niin! Pakko vielä mainita. Meillä on muutaman kerran vuodessa semmonen International Affairs milloin joku henkilö milloin mistäkin maasta tulee puhumaan. Se on aina kesken koulupäivän ja pakollinen, mutta viime torstaina meillä oli puhuja Suomesta. Entinen tämän koulun alumni itsekin ja nykyisen opetusministerin valtiosihteeri Pilvi Torsti ja oli kyllä ihan uskomattoman mielenkiintoinen! Lounastin sitten myöhemmin vielä hänen ja hänen perheen kanssa. Ja mun suomi on ihan uskomattoman huonoa. :D Ja huomaan sen kyllä kun luen vähänkin tätä kirjoitusta, voi hyvää päivää. Mitähän tulee kun ens viikolla pitäs kirjottaa essee suomeksi? Kirjasta jonka oon lukenut enkuksi, muistiinpanot on sentää puoleksi suomeksi..


Tää nyt oli tämmönen nopea kuulumispostaus joita yritän ehkä vähän vältellä kun haluaisin aina julkaista mahdollisimman laadukkaita juttuja, mutta ehkä tää on parempi kun ei mitään. Kello on nyt vähän yli yhdeksän mutta aattelin lähtä pian suihkun kautta nukkumaan ellei mistään suunnasta kuulu parempaa tarjousta. Vielä muutama päivä pitää jaksaa tsempata kunnolla ja sitten pääsee ansaitulle vapaalle. Mutta nauttikaa te kaikki jotka ootte lumisessa Suomessa, mä nautin edelleenkin siitä että ei tarvi pitää takkia päällä. ;) Sori, nää jutut tässä postauksessa on ihan järkyttävässä aikajärjestyksessä mut eipä sillä oo mitää väliä. :D

4 kommenttia:

  1. Hui, ku yökyöpeliäiti ilosesti säikähti, että oli uutta juttua :) Vielähän tuo äidinkieli on ihan ymmärrettävää, mutta ihan hyvä, että joudut esseen suomeksi tekemään :D Ressiä älä revi niistä numeroista, kuiteski vielä opettelet erilaista tapaa opiskella... Ihania kuvia, kesää tulee ikävä :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en sanonu että ressaan numeroista :D vaikka pitää sitä vähä et pääsee ees läpi...

      Poista
  2. mää ainakin olin onnellisesti jo sut unohtanu!! ;)) haha ei vaiskaan!! ;P Kuulostaa ihanalta noi sun jutut ja oikeesti mullakin tökkii jo suomi niin pahasti, että ei mitään järkiä! :D mutta mää oon kyllä vaan iloinen siitä, se on siistiä! XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. minä en ja säkää et oo sitte ku marssit syksyllä äikäntunnille :DDD plus se on tosi kieroa, äskenkin mun ajatukset meni näin: tarvin cafe before i can lopullisesti wake up... en ymmärrä :D

      Poista